• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mobilt bredband med pott

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: Mobilt bredband med pott

Jag har 2st Hallon-abbonemang sedan 1år tillbaka,
-ett surf i husbilens wifi
-ett i min mobil,
inget av dessa abb har tyvärr nån pott.

tankar 5gb/mån i husbilen nu under vintern,
använder mindre än 0,5/mån till övervakning,
vore trevligt att kunna spara resten till vår/sommar då det verkligen rusar gb :)

Har kikat på Telia's alternativ, men undrar ifall det finns fler op pott-system?

Hej, Hur funkar betalningen ? Ska man ansluta sitt bankkort så dom drar därifrån eller hur funkar det? Har inte hittat hur betalningen går till. :)
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.857
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Mobilt bredband med pott

Hej, Hur funkar betalningen ? Ska man ansluta sitt bankkort så dom drar därifrån eller hur funkar det? Har inte hittat hur betalningen går till. :)

Ifall du menar på Hallon så japp, man reggar ett kort.
Jag tycker Hallon har en bra och användarvänlig med tydlig översikt "din sida".

Bytte idag abb. i mobilen till Vimla 55+, kommer nog att passa mej lite bättre,
där betalar man via Klarna, som kör med ett reggat bankkonto och bank-id, Klarna är för övrigt en mycket smidig betaltjänt.
Vimla's "din sida" tycker jag är om möjligt ännu bättre. :cool:
 
Senast ändrad:

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.774
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Mobilt bredband med pott

Svar boerse: Utomlands tittar vi sällan på TV. Passar på att surfa när WiFi är tillgängligt. Vi har med oss lite filmer om det skulle bli sug att se på TV. Laddat ner lite från Netflix eftersom det går numera. Utomlands räcker inte tiden till att se på TV. Vi blir pensionärer före sommaren så det kanske blir annat om man är nere i Europa mer än de 4-6 veckor på sommaren som vi hittills varit. Mest Italien och Kroatien och tagit oss dit många olika vägar under de 18 år vi haft husbil. Vi kommer naturligtvis att spendera mycket mer tid i husbilen nu i Sverige också och då blir det mera TV-tittande. Annars läser/lyssnar vi mest på böcker.
 

Vidaliv

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
9925
Medlemskap
2024
Sv: Mobilt bredband med pott

Hej jag har just beställt Telias Mobilt Bredband med gratis påfyllnad med 20 GB/ månad.
Jag får ett simkort att använda i paddan eller vår Huawei router GRATIS. Pott upp till 100 GB sparas automatiskt, ingen tidsbegränsning eller månadsbetalning extra. Gäller som vanliga abb. i Norden osv. OBS jag är helkund. Mitt vanliga mobilabonnemang är 199kr/ månaden.
Inte så tokigt om man är hemmavid. Hälsningar Eva Sjöström
 
Senast ändrad:

Vidaliv

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
9925
Medlemskap
2024
Sv: Mobilt bredband med pott

Det gäller i hela Norden och Baltikum! Gå in på Telias hemsida och läs! Så står det också i mitt nya kontrakt från Telia. Hälsningar Eva.
IMG_1081.PNG
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Mobilt bredband med pott

Det gäller i hela Norden och Baltikum! Gå in på Telias hemsida och läs! Så står det också i mitt nya kontrakt från Telia. Hälsningar Eva.
Visa bilaga 122355

Då är det bara att beklaga för då har du fått fel information eller fel abonnemang. Gratisversionen gäller bara surf i Sverige. Kolla en gång till så ni fått rätt abonnemang. Jag har ett gratis abonnemang och det fungerar inte i Trysil (Norge).
Det är längst ner i denna info du ska läsa.
https://www.telia.se/privat/bredban...band-helkund?intcmp=samlaallt_mobilt-bredband
Den länk du hänvisar till gäller inte gratisabonnemanget.
 
Senast ändrad:
Toppen