• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Parkera husbilen ????

Leffe S

HBK Medlem
Inlägg
254
Kommun
Solna
HBK-Nr
15474
Medlemskap
2024
Har hänt ett antal gånger...
Man svänger in till en badplats för att bada..parkerar husbilen...plockar INTE ut några prylar.
Ser en skylt "Camping förbjuden"
Vanliga bilvägar tittar snett på en...
En gubbe kommer springande och flåsar "här kan du inte campa"
Så tröttsamt att argumentera att jag har bara parkerat. Obs: detta är på en grusplan...inte markerade rutor)
Jag har tryckt opp en skylt som jag då sätter i vindrutan...
" JAG CAMPAR INTE...HAR BARA PARKERAT "
 
F

F.d. 29289

Guest
Sv: Parkera husbilen ????

Ja så är det. Finns bara ett sätt att gentemot de som tittar och påpekar ignorera totalt, du vet du bara parkerar du behöver inte förklara för dem . Har dom körkort liksom du skulle kolla det.
Värre mot p vakter då kan skylten vara bra och att man är påläst mot regler. Angående det någon skrev om stolar och bord det har personbilar även dom sitter i solstol och har lika mycket som husbilar ännu mera på badplatser är min erfarenhet . Vi i hb har ju allt som snigel i skalet . Fd mb nu mellan bilar
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: Parkera husbilen ????

Har hänt ett antal gånger...
Man svänger in till en badplats för att bada..parkerar husbilen...plockar INTE ut några prylar.
Ser en skylt "Camping förbjuden"
Vanliga bilvägar tittar snett på en...
En gubbe kommer springande och flåsar "här kan du inte campa"
Så tröttsamt att argumentera att jag har bara parkerat. Obs: detta är på en grusplan...inte markerade rutor)
Jag har tryckt opp en skylt som jag då sätter i vindrutan...
" JAG CAMPAR INTE...HAR BARA PARKERAT "

Du skulle tipsat gubben om att han skulle inte döma innan brottet har begåtts.:D
 
Toppen