• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motorvärmare diesel mb

bennyolle

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Finland
HBK-Nr
23035
Medlemskap
2024
Hur fixar man igång motorvärmaren bara med en knapp så motorn e varm när ja läst tidningen å druckit kaffe ,ja e ju alltid några m från bilen när den ska värmas så int någo klockor behövs mb 316 tacksam för svar
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Motorvärmare disel mb

Troligen måste du komplettera med ett av originalalternativen.

Jag skulle inte "pilla" med denna utrustning då ev. fel gör att försäkringen inte gäller ifall obehörig varit inne å pillat.

Dessa alternativ finns till Webasto och ev. Eberspächer(?)

-Lokal timer i husbilen (har en sådan i husbilen,Eberspächer)

-Fjärrkontroll (når ca.1km vid bra förhållanden (har en sån på en av våra personbilar, Webasto)

-App i mobilen (helt suverän men lite dyrare, har en sån i en av våra personbilar, Webasto)
 

bennyolle

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Finland
HBK-Nr
23035
Medlemskap
2024
Sv: Motorvärmare diesel mb

De e ju skit när värmaren sitter dä orginal å man kan int sätta på den manuellt,tror du en bilelektriker kan fixa så ja kan starta den när ja vill ,ja tror de kostar ca 600€ för någonting ja aldrig kommer att behöva orginal alltså idioter e dom som fixar de så här ,du får komenter saken tack
 

bennyolle

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Finland
HBK-Nr
23035
Medlemskap
2024
Sv: Motorvärmare disel mb

Troligen måste du komplettera med ett av originalalternativen.

Jag skulle inte "pilla" med denna utrustning då ev. fel gör att försäkringen inte gäller ifall obehörig varit inne å pillat.

Dessa alternativ finns till Webasto och ev. Eberspächer(?)

-Lokal timer i husbilen (har en sådan i husbilen,Eberspächer)

-Fjärrkontroll (når ca.1km vid bra förhållanden (har en sån på en av våra personbilar, Webasto)

-App i mobilen (helt suverän men lite dyrare, har en sån i en av våra personbilar, Webasto)

Skulle varit bra med fler åsikter om den här saken
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.776
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Motorvärmare diesel mb

Då borde knappen till värmaren sitta till vänster om ratten om den är utrustad med den värmarkoden.

Jag har min knapp sitter till vänster om ratten. Åt ena hållet startar jag den och åt andra hållet är den inställd att starta när motorn startar och då får man stänga av när motorn är varm om kupévärmen räcker till. I original var den inte kopplad till bildatorns klocka vilket gjordes innan vi fick bilen. Fungerar bra.
Hymer B690 Starline -12, MB 190 hk Automat. Trivs väldigt bra med bilen som vi har haft sedan ny.
 
Toppen