• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Importören av Abnet i konkurs

A

Anyone

Guest
Hörde att importören av rengöringsmedlet Abnet försatts i konkurs och konkursförvaltaren säljer ut kvarvarande lager av Abnet. Har inte hittat någon info om någon annan tar över importen eller om produkten nu försvinner från svenska marknaden. Någon annan som vet?
 

Tommy Nyman

HBK Medlem
Inlägg
493
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
Sv: Importören av Abnet i konkurs

Undrar vem importören var?

Vet och vet..., nej men en "nyhet" från i tisdags (14/2) där KAMA tagit upp Abnet... - Om något hänt sedan dess kanske någon annan vet...
Nu är proffsens rengöringsmedel ABNET® tillgängligt hos alla KAMA... - ieasysystem North AB

"ABNET® rengöringsmedel tillverkas av ieasysystem North AB och säljs via KAMA Fritids återförsäljare. Återförsäljare i Sverige, Norge och Finland"
Hem | ieasysystem | ABNET rengöringsmedel & Vikan rengöringsredskap har en webshop öppen

/Tommy
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Importören av Abnet i konkurs

Abnet Scandinavia AB
Haninge
Org.nummer
556739-6204
Verksamhet
Holdingverksamhet i icke-finansiella koncerner
Anmärkning
Konkurs inledd 2016-04-20
 
F

F.d. 55850

Guest
Sv: Importören av Abnet i konkurs

Tycker verkligen att det vore synd om det försvinner från marknaden. Har använt abnet till både grävmaskin, lastbil, bilar och även till mycket annat i hushållet tycker det är absolut det bästa medlet.
 

Olle&Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
22098
Medlemskap
2021
Sv: Importören av Abnet i konkurs

Var på Kistamässan i går och då hade dom det i Kamas monter. Man fick inte köpa det där på mässan men det skulle finnas hos alla kamas återförsäljare annars beställer dom hem sa den säljaren.
 

Leif Edström

HBK ordförande
Inlägg
3.697
Kommun
Piteå
HBK-Nr
2386
Medlemskap
2024
Sv: Importören av Abnet i konkurs

En sakupplysning, jag har under dagen nåtts av följande information.

Precis som ni skriver så har tidigare bolag som har tillhandahållit ABNET® förlorat sitt exklusivitetsavtal och har därmed satt bolaget i konkurs.

ieasysystem North AB tog över tillverkning och exklusivitetsavtalet för ABNET® produkter maj 2016.


/Leif
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Importören av Abnet i konkurs

Säljs av Motor, pris från 139:-:

ABNET PROFESSIONAL MULTIRENGÖRING

ABNET® avlägsnar effektivt ingrodd smuts, fett, olja, föroreningar, sot, alger, mögel, fläckar och andra beläggningar men är skonsam för ytan och användaren. Det är det självklara valet för rengörning av bilen, fasaden, hushållet och båten. Fungerar även på textiler! Varför använda massor av olika produkter när det finns ett medel till allt?
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Importören av Abnet i konkurs

Säljs av Motor, pris från 139:-:

ABNET PROFESSIONAL MULTIRENGÖRING

ABNET® avlägsnar effektivt ingrodd smuts, fett, olja, föroreningar, sot, alger, mögel, fläckar och andra beläggningar men är skonsam för ytan och användaren. Det är det självklara valet för rengörning av bilen, fasaden, hushållet och båten. Fungerar även på textiler! Varför använda massor av olika produkter när det finns ett medel till allt?

Vad är det du vill framföra i ditt inlägg som jag är otydlig med?
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Importören av Abnet i konkurs

Vad är det du vill framföra i ditt inlägg som jag är otydlig med?

Jag förstår nog inte riktigt vad du menar, texten jag lade in var kopierad från Motors erbjudande via mail, du får väl kontakta dem om du blev stött och om något är otydligt.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Importören av Abnet i konkurs

Så oerhört viktigt att det här blir utrett.
:rolleyes:

Ja det tyckte jag också. Efter 1984 inlägg så har jag varit ute för detta några gånger tidigare. Man gör inlägg som blir goddag yxskaft för man inte läser alla inlägg i hela tråden eller inte klickar på länken i texten. Hur många inlägg Sören har läst och inte förstått vet vi ju inte. Mitt inlägg kan läsas som en uppläxning men är en ren upplysning på ett tydligt sätt för Sören och andra.
 

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Inlägg
397
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2024
Sv: Importören av Abnet i konkurs

Ja det tyckte jag också. Efter 1984 inlägg så har jag varit ute för detta några gånger tidigare. Man gör inlägg som blir goddag yxskaft för man inte läser alla inlägg i hela tråden eller inte klickar på länken i texten. Hur många inlägg Sören har läst och inte förstått vet vi ju inte. Mitt inlägg kan läsas som en uppläxning men är en ren upplysning på ett tydligt sätt för Sören och andra.

Sören lade ut sitt inlägg tre minuter efter du lagt in ditt. Han hade med hög sannolikhet inte ens (läst) sett ditt inlägg eftersom han höll på att skriva sitt när ditt publicerades. Onödigt att gnälla om småsaker som dessutom består i feltolkning...
Edit: Ändrat ett ordval.
 
Senast ändrad:
S

Sören-6830

Guest
Sv: Importören av Abnet i konkurs

Ja det tyckte jag också. Efter 1984 inlägg så har jag varit ute för detta några gånger tidigare. Man gör inlägg som blir goddag yxskaft för man inte läser alla inlägg i hela tråden eller inte klickar på länken i texten. Hur många inlägg Sören har läst och inte förstått vet vi ju inte. Mitt inlägg kan läsas som en uppläxning men är en ren upplysning på ett tydligt sätt för Sören och andra.

Ytterligare ett klokt och genomtänkt yttrande.
Tur vi har en ordningsman på forumet!
 
Toppen