• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ensam men inte särskilt stark!

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Ensam men inte särskilt stark!

Ja med svaret i hand är det lätt, men först då. Annars hade det ju inte blivit någon tråd ;)

Lider själv av ett berg av prylar och nätdelar utspridda lite överallt. Försöker komma ihåg att märka upp dem för att slippa leta, gissa och testa.
En irriterande tidsspillan när man bara vill få igång och använda prylen :)
 

anjohn

HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2024
Sv: Ensam men inte särskilt stark!

Kanska kan få rekommendera en sådan här? Fungerar helt utan nätdel också....
 

Bilagor

  • IMG_0521.PNG
    IMG_0521.PNG
    699 KB · Visningar: 10

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Ensam men inte särskilt stark!

19V er normalen for laptop ladere, finn en med passende plugg i spagettilådan. Ser av bildene ut som en 5mm standard kontakt, og et bilde jeg har sett av laderen viser en svart plastkloss av standard type for laptops.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Ensam men inte särskilt stark!

Hittar du inte laddaren så sadla Freja och ta en tur till databutiken MEGA.
Om du cyklar mot Mercadona (mot enkelriktat givervis) så precis efter palmparken svänger du höger så ligger butiken efter ca 15 meter.
De har en jättebra omställbar laddare med en massa adaptrar till. Både till datorer och annat.
Den laddare jag menar har ett litet digitalfönster som visar spänningen och en tryckknapp som man ändrar utgående spänning med. Det finns även USB-uttag på den.
Laddaren kan du koppla till både 230V och 12V.
Det är tre bokstäver i namnet som jag inte kommer ihåg. (Och det är -9°C ute så jag släpar mig inte till HB'n för at titta).
Den kostade ca 20€ har jag för mig, och får du tag i en sådan kan du skrota de flesta laddare du har liggandes.
Lev väl.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Ensam men inte särskilt stark!

Tack för svaren men jag har faktiskt hittat trafen som jag skrev om i inlägg 16 i den här tråden.

http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/847630
jbl.jpg


Däremot hittade jag inte elektronikaffären bakom palmparken men det kan ha berott på att jag var så fokuserad på att leta parkplats så att jag missade den.

Batteritiden är faktiskt hela 15 timmar på apparaten. Jag har bara laddat den en gång strax efter köpet för flera månader sedan. Efter så lång tid så glömmer man naturligtvis var man har lagt den i röran.

Jappe
 
S

sunrise

Guest
Sv: Ensam men inte särskilt stark!

Ja tänka sig att tiden även kom ikapp dig Jappe.
Bra att det löste sig.
 
Toppen