• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Behövs kederlist till Omnistor 8000 för Thule Quickfit?

F

F.d. 53696

Guest
Har varit i kontakt med tillbehörsfirma om vad som behövs till när man ska köpa Thules Quickfit och hur den fästs i markiskasetten (Omnistor 8000). Förtältet ska fästas i bakkant i en kederlist. Före vi ställde av bilen kollade jag vår markis och fann ingen list i markisen. Beställde då en kederlist som ska limmas under kasetthållaren. Ringde en husbilsfirma och bad om hjälp med att fästa listen, men blev i stort sett idiotförklarad, då han själv haft en Omnistor 8000! Nu kan jag inte dubbelkolla ännu om jag har list eller inte, bilen står under tält, snötäckt. Någon som har detta tält, med Omnistor 8000.
 

Credo763

HBK Intresserad
Inlägg
48
Kommun
Norge
Sv: Behövs kederlist till Omnistor 8000 för Thule Quickfit?

Hei jeg har Omnistor 8000 markise og vet at det er glideskinne i ytterkant av markisen for feste av telt på min.
MVH
Terje
 

Eura M

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Bålsta
HBK-Nr
17114
Medlemskap
2024
Sv: Behövs kederlist till Omnistor 8000 för Thule Quickfit?

Hej
Jag har en Omnistar 800 med QvickFit tält.
Under markisen är en skena moterad för tältet.

Hls Bosse
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Behövs kederlist till Omnistor 8000 för Thule Quickfit?

Fronten på Omnistor 8000 har et spor for fronten til safariromet. Det kan benyttes.
 
Toppen