• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Eftermontera elpatron

F

F.d. 53676

Guest
Har precis varit och hämtat min husbil och märkte då att den inte har elpatron. Hade helt förbisett detta när jag kollade på den. Såg det lite som en självklarhet antar jag. Frågan är därför hur svårt/jobbigt det är att eftermontera en elpatron? Bilen har Truma värmare.

Niklas
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
803
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Sv: Eftermontera elpatron

Hej Sander

Jag håller inte med dig i det fallet , under alla år vi har åkt i Europa bla Tyskland , Österrike , Italien , Kroatien , Grekland har inte strömmen i vårat tycke varit dyrt . Har man tillgång till El så självklart använder man det . Ok ska du stanna för en natt då brukar vi också hoppa över , men stannar man på ett ställe en vecka eller mer då är det ström som gäller till kylskåp/frys och tv + div belysning om man har tillgång till det . Vi har solpanel men den driver inte kylskåp/frys . man får själv avgöra vad som passar en bäst .

Önskar alla en fortsatt trevlig helg och vi får hoppas att våren kommer snart :)

/Noy Noy


Då använder du el precis som jag gör och då är inte säkringen något problem. Det är när man använder elpatron för uppvärmning som det kan bli problem med säkringsstorlek, plus ganska hög kostnad.
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Eftermontera elpatron

Missade också kolla detta vid köp av vår första husbil. Frågade husbilsförsäljaren efter köpet var knapparna som startar elpatronen sitter. Han hittade ingen varför de bytte hela Trumapannan utan kostnad.

En handlare som tog sitt ansvar. Ett kostsamt byte för firman, men de fick en nöjd kund :). Den typen av företag handlar jag gärna av så nämn gärna firmanamnet.
 
Toppen