• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Export från iCloud till iCloud

B

Byggare Bob

Guest
....från ett konto till annat

När jag köpte ny iPad för ett bra tag sedan fick Fia (hustrun) överta min gamla. Därmed ligger vi på samma iCloud-konto.
När hon sedan köpte sig en ny iPhone konfigurerade jag den så den fick ett eget icloud-konto.

Nu är då problemet att hennes iPhone och iPad inte pratar med varandra vilket ex.vis medför att foto hon tar med sin iPhone inte kan ses i hennes iPad. Dessa kommer istället till mitt konto.

Nu undrar jag om det går att exportera bilder och ev annat från hennes iPad med mitt konto till hennes eget konto som finns på hennes telefon och hur Man gör detta. Allt för att sedan "nolla" hennes iPad och konfigurera den som hennes telefon.
 
F

F.d. 54123

Guest
Sv: Export från iCloud till iCloud

Byt kontoinformation för ipad och icloud i ipad, se inställningar - icloud, så att det blir samma som användarkontot för iphonen.

Sen kan ni båda dela bilder med varann. Se https://support.apple.com/sv-se/HT202786
 
Senast redigerad av en moderator:
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Export från iCloud till iCloud

Uttryckte mig nog oklart, men hon vill inte ligga på mitt konto utan ha sitt eget, det hon har på sin iPhone.

Jag vill inte heller att hon ligger på mitt konto eftersom hon också får full insyn i bl.a mina meddelande. Inte för att det förekommer några hemligheter men mitt är mitt.

Jag vill alltså ha kvar mitt konto och hon sitt.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Export från iCloud till iCloud

Är det inte enklast att göra en hard reset och lägga in hennes id även på iPaden?
 
F

F.d. 54123

Guest
Sv: Export från iCloud till iCloud

I appen "Inställningar" på ipad går du in på "iTunes Store och App Store" och loggar ut från det felaktiga id och loggar sen in med önskat id (iPhonens)

Direkt ovanför "iTunes Store och App Store" finns inställningar för "iCloud" där du kan "Ändra" på samma sätt.

När dessa ändringar är gjorda använder ni var sitt Apple-id och var sin iCloud.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Export från iCloud till iCloud

For felles bilder om det er ønskelig benytt en eller flere google eller OneDrive konti, lett å dele mapper på kryss og tvers. Google gratis for ubegrenset mengde bilder av normal størrelse, OneDrive sammen med et abo på Office Home gir 1 TB pr. bruker og maks 5 brukere på samme abo.
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Export från iCloud till iCloud

I appen "Inställningar" på ipad går du in på "iTunes Store och App Store" och loggar ut från det felaktiga id och loggar sen in med önskat id (iPhonens)

Direkt ovanför "iTunes Store och App Store" finns inställningar för "iCloud" där du kan "Ändra" på samma sätt.

När dessa ändringar är gjorda använder ni var sitt Apple-id och var sin iCloud.

Tack!
Tänk vad enkelt när man väl blir bekant med lösningen.
 
Toppen