• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elschema Fiat Ducato 2,5 TD 1989-90

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Har det mesta men inte kopplingsschema till Fiat 2,5 TD 1989-90. Även senare modell tom 1993 funkar.
Någon som har? Gärna fotokopia. Behöver denna för byte av instrumentbräda och kabelstam under motorhuven på mitt gamla stölleprov.
Hälsningar Bror
 

matmdat

FD HBK Medlem
Inlägg
78
Kommun
Surahammar
HBK-Nr
7897
Medlemskap
2022
Sv: Elschema Fiat Ducato 2,5 TD 1989-90

Hittade kopplingsschema för Fiat 1989-93 i mina gömmor......verkstadshandbok t.o.m
Bra om man vet vad man har överallt....:D:D:twitcy:
Hallå
Det är inte så att du har shemat för Turbodieseln och flamstarten verkar helt omöjligt att få tag på det.

/Mats
 

Gotand

FD HBK Medlem
Inlägg
213
Kommun
Gotland
HBK-Nr
4880
Medlemskap
2023
Jag letar också efter schema på flamstarten. Reläet till dito ligger och "slår" hela tiden i princip.
Visserligen funkar bilen och startar lika bra utan. Men kunde ju vara kul att få ordning på det. Reläet heter "Bitron Video 2044029"
 

telijej

HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
85
Medlemskap
2024
Det felet känner jag igen. För mig berodde det på spänningsfall ledaren mellan batteriminus och chassie. Det var anslutningsklämman mot chassiet som var glapp. Löste problemet med en extra 35 mm2 kabel.
Relät rasslade olika beroende på om fläkten var på max eller avstängd eller om ljuset var på.
 

Gotand

FD HBK Medlem
Inlägg
213
Kommun
Gotland
HBK-Nr
4880
Medlemskap
2023
Skall kolla det. Men tycker inte det är riktigt samma symtom. Men Tack för tipset.
 

matmdat

FD HBK Medlem
Inlägg
78
Kommun
Surahammar
HBK-Nr
7897
Medlemskap
2022
Hallå
jag hittade inget så jag började från början och konstruerade en egen flamstart med en Arduino var ju tvungen att ha en fungerande kallstart vid regbesiktningen

/Mats
 
Toppen