• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Strålkastare

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
När jag köpte HB'n sa dom på firman att det är samma strålkastare som på en av BMW's modeller. Är det någon som vet till vilken modell? Hb'n är en Eura Mobil Integra 690HB 2001.

Bennie
 

Bilagor

  • 100_3443.JPG
    100_3443.JPG
    1,4 MB · Visningar: 7
  • IMG_0717 (2).JPG
    IMG_0717 (2).JPG
    52,2 KB · Visningar: 4

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Strålkastare

Tackar. Dom ser ju ut att vara identiska med mina. I morgon skall jag kolla hur mina ser ut på baksidan & om infästningarna är samma.

Bennie
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Strålkastare

Tackar herrar STANTON & JANKRO. Mina strålkastare sjanserade fort efter att jag polerat upp dom & nu läcker dom till råga på allt in fukt. Jag har länge funderat på att byta dom eller glasen om det gick att få tag på. Jag sökte på nätet efter Scheinwerfer BMW E39 & hittade dessa. Det blev affär direkt.
Fur Missle soft pvc K9 patch with full HOOK backing, grey/black colors | eBay. Båda sidorna för totalt €53,73 eller 534,88:-. Helt otroligt, jag hittade en svensk hemsida & där tog dom 793:- styck, en nätt besparing på 1051:-. :)

Än en gång, tack för hjälpen.:)

Bennie
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Strålkastare

Tackar herrar STANTON & JANKRO. ....

......... en nätt besparing på 1051:-. :)

Bennie
----------------------------------------------

Hmmmm, besparingen innebär bara att du tycker dig ha råd med något annat :D. Så slutinnehållet i plånboken blir lika skralt, även om du har mer "leksaker" i husbilen.

M.v.h. JANKRO.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Strålkastare

Jo, det stämmer nog. Det finns ju ett ordspråk som säger att DEN SOM HAR MEST PRYLAR NÄR HAN DÖR, HAN VINNER. Men, jag gör så mycket som går för att maximera ljuset & snart kompletterar jag också med en LED-ramp. Mörkerseendet blir ju inte bättre med stigande ålder.:D

Bennie
 
Toppen