• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Samlingsplats för uppemot 150 - 200 husbilar.

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Jag representerar Svenska McLouisklubben och om två år ska vi ha 10-års jubileum.
Vi söker tillräckligt stor plats i ett område söder Mälardalen och norr om Jönköping. Platsen i Kristinehamn känner vi till, men finns det något annat ställe som kan ta så många husbilar och även tillhanda hålla el och samlingslokal för uppemot 400p?
Tar tacksamt emot förslag och idéer på vart vi skulle kunna stå.

Bernt B / sekr. Sv. McL-kluben
 

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Sv: Samlingsplats för uppemot 150 - 200 husbilar.

Westernqwarn i Kolbäck (nära Västerås) verkar ha både gott om ställplatser och samlingslokaler.

Har inte varit där men det verkar trevligt.

Westerqwarn – Närproducerat i Kolbäck utanför Västerås

/Hasse[/QUOTE

Tack för förslagen.

Jag har varit där, men några saker gör att de inte kvalificerar sig. Dels för en del för långt från södra Sverige att åka för en helg. Sen tror jag inte de kan ta emot upp mot 250-300 personer i samma lokal.
Vet att frågan jag ställt är en svår nöt att knäcka, men Himmelstalund är ett bättre alternativ än WQ. Avståndsmässigt för merparten av våra medlemmar.

Någon fler bra förslag?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Samlingsplats för uppemot 150 - 200 husbilar.

For noen år siden brukte HBK en nedlagt flyplass utenfor Norkøping til årsmøte, plenty plass for biler og en fd. verkstedhall til samling.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Samlingsplats för uppemot 150 - 200 husbilar.

High Chaparall, de borde ha stora lokaler också.
I och för sig söder om Jönköping
 

Per&Monica

HBK Medlem
Inlägg
299
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
18158
Medlemskap
2025
Sv: Samlingsplats för uppemot 150 - 200 husbilar.

Hej,
Flygvapen museum Linköping fixar stora möten och konferenser. Vet ej hur de kan hantera så många husbilar.

Rull nätt där ute // Per
 

Hackef

HBK Medlem
Inlägg
152
Kommun
Linköping
HBK-Nr
10056
Medlemskap
2024
Sv: Samlingsplats för uppemot 150 - 200 husbilar.

Om ni funderar på Himmelstalund i Norrköping så glöm det sommaren 2019. Då går nämligen Oringen orienteringen i Östergötland och Himmelstalund är uppbokad (bland annat i trakten).
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.776
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Samlingsplats för uppemot 150 - 200 husbilar.

Hej,
Flygvapen museum Linköping fixar stora möten och konferenser. Vet ej hur de kan hantera så många husbilar.

Rull nätt där ute // Per

Vi stod där med HB för något år sedan på vintern. Ser ut att vara en ganska stor ställplats till höger om parkeringen som också är rätt stor. Man ser på Google Earth att det står en hel del HB där när de tog satelitfotot. Hur stor del av området som kan bära husbilar om det skulle bli mycket nederbörd måste man kolla också. Nackdel för en del är att järnvägen trafikeras en hel del som går precis förbi området. Lycka till med planeringen och träffen. Flygvapenmuseet ligger i Malmslätt väster om Linköping. Konferens och event
 
Senast ändrad:

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Sv: Samlingsplats för uppemot 150 - 200 husbilar.

Tack för tipsen.
Himmelstalund: Vår träff är i maj och inkräkta nog inte på O-ringen.

Linköping: Får kolla upp det närmare.
 

Kinnekulle

HBK Medlem (P)
Inlägg
1.229
Kommun
Götene
HBK-Nr
17207
Medlemskap
2024
Sv: Samlingsplats för uppemot 150 - 200 husbilar.

Mariestad kan ta emot många och ligger jättefint vid Vänern.



Jag representerar Svenska McLouisklubben och om två år ska vi ha 10-års jubileum.
Vi söker tillräckligt stor plats i ett område söder Mälardalen och norr om Jönköping. Platsen i Kristinehamn känner vi till, men finns det något annat ställe som kan ta så många husbilar och även tillhanda hålla el och samlingslokal för uppemot 400p?
Tar tacksamt emot förslag och idéer på vart vi skulle kunna stå.

Bernt B / sekr. Sv. McL-kluben
 

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Sv: Samlingsplats för uppemot 150 - 200 husbilar.

Mariestad kan ta emot många och ligger jättefint vid Vänern.

Ja det är fint där, men ligger nog lite för långt västerut och sedan undrar jag om de har en lokal i närheten som tar upp mot 400 personer? Den möjligheten är viktig. /Bernt
 

Kinnekulle

HBK Medlem (P)
Inlägg
1.229
Kommun
Götene
HBK-Nr
17207
Medlemskap
2024
Sv: Samlingsplats för uppemot 150 - 200 husbilar.

Ja, de har stor lokal i anslutning. Ring turistchefen på kommun. De är bra att ha med att göra.


Ja det är fint där, men ligger nog lite för långt västerut och sedan undrar jag om de har en lokal i närheten som tar upp mot 400 personer? Den möjligheten är viktig. /Bernt
 

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Sv: Samlingsplats för uppemot 150 - 200 husbilar.

Hej och tack alla som tipsat, mejlat och skickat PM. HBK forumet är fantastiskt!!!

Jag börjar få en klar bild över vilka tänkbara platser det finns att kontakta. Just nu fem olika kvalificerade arrangörer. Vi ska längre fram i vår sätta igång på allvar med planeringen inför 2019.

Stort tack!!

Bernt/Scaniaboy som betyder Skånepåg.
 
Toppen