• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Resa I Wales

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
906
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Då jag är på äventyr på de gröna öarna, så hamnade jag i Wales.
Som många tror så finns det inga platser att stanna på här, och det stämmer inte om man tycker det är OK med fricamping. Det finns gott om parkeringar som är gratis eller utmed vägarna. De flesta platserna har helt fantastiska vyer över det böljande landskapet.

Vägarna är smala och en del broar är ganska låga. Men trafiken avtar dramatiskt när man väl lämnat Londonområdet bakomsig. Jag kan starkt rekomendera en resa i dessa trakter som är fyllda av historia och vacker natur. Gamla borgar och naturparker är helt fabtastiska att besöka. Det finns även gott om campingar om man vill nyttja dessa. Jag följer kartorna som jag länkar till här över gratis platser bla invid pubar. Rekomenderar att man frågar innan man slårläger dock. Endel platser tar betalt, vissa är nöjda med att man äter och dricker för att få stanna gratis.
Som ni ser på kartan får man den mesta informationen där, Jag har laddat hem den och gjort om den till POI för min GPS. Därav behöver man inte vara online hela tiden.

Internet finns att köpa, min rekomenation är att man köper "pay as you go" av 3. Då har man internet i hela Europa samt USA, Australien och några ställen till. För 30£ får man 12gig som gäller i 12månader.

Jag har lekt med min nya GoPro 5, troligen kan ni se en del av resan här:
[YOUTUBE]XjhADo622dg[/YOUTUBE]

//Fredd
 
Senast ändrad:

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
906
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Sv: Resa I Wales

Tacka för fixen med filmen ;)
Jag har inte engagerat mig tillräckligt ;)

Jag har en EURA 596 byggd på BM 312D (Automat) på 6,5L o 3,2H

Kommer snart time laps till.. om ni tycker det går förfort är det bara att pausa ;)


//Freddy
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: Resa I Wales

Hej DJ Freddy,
I vilka trakter har du varit?
Vi planerar en resa längs sydkusten på Wales till Tenby i augusti-september.
Några tips om det?
//Connt
 
Senast ändrad:
Toppen