• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vintercamping LMC 720 I 2013?

morcam20

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
12109
Medlemskap
2024
Vi har en LMC 720 integrerad av 2013 års modell. Den har Truma värme och vi undrar om någon provat att vintercampa med en sådan modell. Vet att det finns en Nordic Edition med golv- och vattenburen värme men den har inte vi.

Har brukat att ställa in under vintern men funderar på att kanske låta bilen stå ute en vinter för att kunna ta den till t.ex Sälen. Några erfarenheter som ni kan dela med er av?

Mvh MC Hall:)
 
4

4 JO

Guest
Sv: Vintercamping LMC 720 I 2013?

Svarar väl egentligen inte så mycket på frågan, men...

Kör en halvintegrerad LMC 722 -2015,
Den har förvisso en Aldepanna med vattenburen golvvärme och senast för någon vecka sedan fricampade jag i -20 utan problem.
 
F

F.d. 55521

Guest
Sv: Vintercamping LMC 720 I 2013?

Problemet med att sova i husbilen på vintern är värmeförlusterna via förarhytten samt att avfallsvattnet.
Värmeförlusterna genom hytten löser man genom ett så kallat vintertäcke.
Om man har tanken för avloppsvattnet öppen och samlar upp vattnet i en hink så brukar det fungera vid normala vinterförhållanden. Om kvicksillvret kryper för långt ner så bör man inte låta vattnet smårinna, för då fryser vattnet innan det har kommit ur rörsystemet.
 
Toppen