• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Registreringsbevis

F

F.d. 55696

Guest
På Husbilens registreringsbevis visar att den är bensindriven men att den i verkligheten är diseldriven. Registreringsbeviset är utfärdat på samma sätt då den var ny och den är inte import, transportstyrelsen får rapport från Fiat och ändrar inte reg. Husbilen har bara varit en ägare sen ny 2008 sen jag köpte den. På besiktning har det inte varit några fel. Jag upptäckte inte efter att köpet hade varit några månader och tittat på reg.beviset. Hur ska man rätta till fadäsen med reg.beviset. (motorn är inte bytt)
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.569
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Registreringsbevis

Har du själv varit med husbilen på Besiktningen?

De borde inte ha godkänt bilen med en så gravt missvisande uppgift i reg. beviset.
 
F

F.d. 55696

Guest
Sv: Registreringsbevis

Nä jag har inte varit på besiktning men har en bekant på bilprovning som jag hoppas hjälper mig hur ja ska göra. Husbilen har klarat besiktning utan anmärkning. Felet har varit sen ny.
 

Olansson

FD HBK Medlem
Inlägg
484
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4288
Medlemskap
2022
Sv: Registreringsbevis

I mitt registeringsbevis står också fel 2,8 jtd 128 hk men motorn är 2,3 jtd 110 hk men ja har aldrig brytt mig och inte bytt motor upptäckte det när ja skulle byta kamrem första gången.
Men den är nog chippad häger lätt med bilar med 150 hk motor
 
Toppen