• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bodels batterier

spex

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
22051
Medlemskap
2022
Har köpt en ny Carado 448 t och upptäckt att det sitter olika batterie ett 80 Ah & ett 95 Ah av olika märken ?
Vad gör man
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Bodels batterier

Hej, att de är av olika märke och lite olika Ah tal är nog inte av någon större betydelse. Men om de är av olika ålder om du nu beställde ytterligare ett batteri som komplement till det gamla befintliga, kan ev. vara av större betydelse om det gamla batteriet inte är helt ok. av åldersskäl.

M.v.h. JANKRO.

Ps. Men om de har monterat två nya bodelsbatterier på din begäran så kan man nog tycka att de skall vara helt lika.
 
Senast ändrad:

Per&Monica

HBK Medlem
Inlägg
299
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
18158
Medlemskap
2025
Sv: Bodels batterier

Hej,

inte för att vare envis men 95 Ah batteriet är tillval, sen hade vi också ett std 95Ah i vår 2015. Varför där sitter ett 80Ah vet jag inte men 95:an beställs som tillval.

40015 Extra bodelsbatteri 95Ah 3.600kr

Mvh / Per
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.636
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Bodels batterier

Troligen har handlaren satt in det extra batteriet hos sig. Hade det monterats på fabriken hade de varit samma. Då båda är nya så har det ingen betydelse. Kommer själv att komplettera med ett extra batteri när vi plockar ut husbilen till våren. Kommer inte att köpa 2 nya batterier utan räknar med att det som suttit i bilen 1 säsong är ok och enbart köpa ett extra.
 
Toppen