• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Färja med Locus

harley01

HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14702
Medlemskap
2024
Är det någon här som vet hur man kan få Locus att åka färja mellan Gbg å Fredrikshamn? Locus föreslår att vi ska åka över Öresundsbron detta trots att jag inte valt bort färja...å väljer jag kortare väg så får vi åka över Norge och då åka färja.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Färja med Locus

Kanske ett "avbrott" i resvägen i kartmaterialet.
Jag hade ett liknande fenomen för många år sedan i en gammal Garmin. Det gick inte att ta färjan Rödbyhavn Puttgarden.
Vid närmare analys fanns det ett brott i färjelinjen alldeles efter yttersta piren i Puttgarden. Det gick att lägga en rutt till piren, men inte in till hamnen. Föreslog färjor via Gedser eller Trelleborg.
Det rättades snabbt till efter att jag (och troligen många andra) påpekat felet till Garmin.
Har också sett motsvarande brott i planerade färdvägar till lands, där navigatorn helt plötsligt vill att man ska lämna motorvägen och åka runt till nästa trafikplats.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Färja med Locus

Enklast är väl att dela rutten i två, en från start till Göteborg och en ny rutt som börjar i Fredrikshamn till slutmålet. :)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Färja med Locus

Alternativet är en "riktig" navigeringsapp som har fler ruttval.

image1-789868.PNG


image2-792117.PNG


image3-793330.PNG


iGO
 

harley01

HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14702
Medlemskap
2024
Sv: Färja med Locus

Ja det kan det vara bara den funkar i Androider , förslag mottages gärna å som klarar att få in bland annat Hbk:s ställplatser.
 
Toppen