• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Parabol söder ut.

alfand

FD HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
12784
Medlemskap
2021
Hej där ute!
Funderar på att skaffa parabol till bilen men undrar om det verkligen inte finns någon som tar in Canal digital i södra Spanien, det verkar ju finnas många svenskar som övervintrar där just nu,är det någon som kan råda, kanske en som kommer ner till nästa vinter.
Med vänlig hälsning Alf.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Parabol söder ut.

Funkar ej så långt söderut , dyr investering. Bättre se tv via internet!
 

Huzbilen

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Kumla
HBK-Nr
12495
Medlemskap
2024
Sv: Parabol söder ut.

Canal digital fungerar hyfsat ner till mitten på Frankrike. Vi har ibland kunnat få in någon enstaka TV-kanal på franska medelhavskusten. I Spanien har vi en separat parabol och tar in svenska kanaler.
Örjan
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: Parabol söder ut.

Om du funderar på svt-world via parabol så kommer de att sluta sina sändningar till våren.
 

alfand

FD HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
12784
Medlemskap
2021
Sv: Parabol söder ut.

Tack Örjan!
Vad har du för parabol på bilen? och vad är det för storlek på den separata?
Tacksam för svar, o tack alla andra som tipsar .
 

Huzbilen

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Kumla
HBK-Nr
12495
Medlemskap
2024
Sv: Parabol söder ut.

Jag har en normal (Oyster) som har monteras i Sverige. Här i Spanien köpte jag parabolen av en svensk som levererar och monterar här i trakten runt Santa Pola. Vi nyttjar ca 25-30 av alla kanaler.
Örjan
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Parabol söder ut.

Jag har en normal (Oyster) som har monteras i Sverige. Här i Spanien köpte jag parabolen av en svensk som levererar och monterar här i trakten runt Santa Pola. Vi nyttjar ca 25-30 av alla kanaler.
Örjan

Örjan, parabolen du köpt i Spanien är inte det en riktad antenn för att få internet och de svenska kanalerna ser ni via internet, s.k. IP-tv?

TommyD
 
Toppen