• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kamera i vindrutan

lagerbrax

HBK Medlem
Inlägg
39
Kommun
Finspång
HBK-Nr
6595
Medlemskap
2025
Vad ska man köpa för kamera till bilen? Något förslag hur mycket behövs
har tittat på Hero5 är den för mycket Tacksam för svar o tipps
MVH
lagerbrax
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Kamera i vindrutan

Vad ska du ha kameran till?
eBay, Aliexpress m fl har ett oändligt utbud.
Kameror med hög bildkvalitet är lite bortkastat om man inte gör en bra avskärmning mellan frontlins och vindruta.
 

ThePirate

FD HBK Medlem
Inlägg
159
Kommun
Gävle
HBK-Nr
13374
Medlemskap
2023
Sv: Kamera i vindrutan

Tänk på att en GoPro inte är anpassad för så långa inspelsningsperioder, max någon timma innan laddning behövs. Har testat själv och det är "epigt" att hålla på med...att kameran dör i avgörande ögonblicket är ingen höjdare(min Hero 3 black dog precis innan vi skulle köra över Trollstigen :msn_cry: ) Bättre att köpa en s.k. "dashcam" som är gjord för kontinuerlig inspelning, blir betydligt billigare än en GoPro 5a och jag tror inte kvaliten är direkt mycket sämre. Skulle du råka ut för en olycka dessutom så sparar en dashcam data per automatik + säkrar oftast ett par minuter innan krocken(g-kraftsavkännare).
 
J

Jarn

Guest
Sv: Kamera i vindrutan

Efter att ha testat några appar som gör mobilen till en dashcam samt sett några kompisars dåliga Kina inköp, så valde jag själv denna från England.
Har nu haft den ett halvår och är mycket nöjd med både kvaliteten på inspelningarna och också av det enkla användandet.
Ett plus är ju att det är enkelt att bara lyfta av själva kameran från fästet.
Kostar nu ungefär 90 £ inkl. frakt.

https://www.nextbase.co.uk/dashcams/312gw-dash-cam/

Köpte den här: Nextbase 312GW Dash Cam 2.7" LED Car Recorder Night Vision GPS Wi-Fi
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.864
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Kamera i vindrutan

Efter att ha testat några appar som gör mobilen till en dashcam samt sett några kompisars dåliga Kina inköp, så valde jag själv denna från England.
Har nu haft den ett halvår och är mycket nöjd med både kvaliteten på inspelningarna och också av det enkla användandet.
Ett plus är ju att det är enkelt att bara lyfta av själva kameran från fästet.
Kostar nu ungefär 90 £ inkl. frakt.

https://www.nextbase.co.uk/dashcams/312gw-dash-cam/

Köpte den här: Nextbase 312GW Dash Cam 2.7" LED Car Recorder Night Vision GPS Wi-Fi

Samma här har slängt några krånglande Kina-dashcams, skulle inte rekommendera billiga dashcams, men kan vara ok för att "bara testa".

Jag köpte också en bra kamera av denna kille i England
https://www.joovuu.com/gb/

JooVuu X review - Review - PC Advisor
 
Toppen