• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jappes irrfärder i Europa

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Jappes irrfärder i Europa

Kolla vädret ordentligt innan du åker, håller med om att man vill ut från gettot och själv mådde jag bättre när jag kom ut på resande fot igen.
Sen tycker jag lite bättre om spanien än portugal.
Och medelhavsvädret borde ju bli riktigt bra så småningom, högre natttemperaturer
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappes irrfärder i Europa

Jag lämnade Portugal och lyckades ta mig ända till La Cala de Mijas första dagen. Mycket fin gratisställplats för en eller två dagars övernattning.

1 cala de Mijas.jpg

På morgonen tittade jag in i Fuengirola och där var det närmast kaos på "Juan Nortes ställplats". Bilarna stod väldigt tätt, alldeles för tätt enligt min uppfattning.

Sedan den fina kustvägen efter Motril

2 Calahonda.jpg

3 Cala.jpg

4 C.jpg

och så småningom hamnade jag i El Cabo de Gata, inte så långt från Rankos ställplats med samma namn. Grattis på födelsedan Ranko!

5 El C torn.jpg

6 C stpl.jpg

7 C stpl.jpg

På vägen kollade jag en del gratisställplatser efter kusten men blev inte så imponerad av dem. Vid Antonies bar (tror jag det heter) lyckades jag sälja ett ett ex av Lilla Moselboka till en tysk (!) och det imponerade på mig för jag är världens sämste försäljare!

I natt sover jag över i Huercal-Overa och fasicken vet om det inte blir Bahia, Santa Pola i morgon. Om framtiden veta vi dock intet!

Jappe

PS. Alla ställplatserna finns i HBK:s ställplatslista.
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappes irrfärder i Europa

Ställplatsen på udden i Torrevieja var "full" så jag for till La Mata. Fullt där också. Jag fortsatte till el Pinet i la Marina och där fanns inte en enda husbil beroende på att parkeringsplatscamparna hade tvingat fram skyltar med absolut husbilsförbud.

En mängd husbilar nere vid strandrestaurangen väckte mitt intresse så jag for dit. Ej husbilsförbud, bara campingförbud men mängden husbilister på platsen med campingfasoner kommer naturligtvis så småningom att resultera i ett husbilsförbud här också.

1 marina.jpg

2 marina.jpg

Måste folk verkligen sitta alldeles utanför husbilen i medhavda stolar på en parkeringsplats? Restaurangen alldeles bredvid erbjuder sköna stolar och dessutom mat och dryck till rimliga priser. Varmt och skönt idag!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappes irrfärder i Europa

Jag vaknade just efter en lugn natt på la Marinas ställplats nr. 4. De tre tidigare mycket fina ställplatserna för husbilar här har stängts av myndigheterna. en efter en. Få se hur länge den här klarar sig.

Jag ringde receptionen på Bahia Camping i Santa Pola igår och fick det beskedet att eftersom jag har en såpass liten bil så kanske det finns en möjlighet att knö in den någonstans på campingen.

Ägg och bacon till frukost naturligtvis och för att berika frukosten ytterligare stekte jag två tomathalvor till på engelskt manér (har jag för mig). Väldigt fina tomater, vansinnigt vacker röd färg m.m. men de smakade potatismjöl.

toma.jpg

Jag vet ju mycket väl att ju fulare grönsakerna är desto nyttigare är de. De här otroligt vackra tomaterna har tydligen kommit från en plastodling och är i första hand avsedda för utlänningar och ignoranter. De är så äckliga så jag slänger dem. Jag hatar att slänga mat men ibland blir man tvungen.

1 la.jpg

2 la.jpg

Santa Pola och Bahia nästa!

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Jappes irrfärder i Europa

Jappe använder inte sin hörapparat så han störs inte så lätt av de fulla svenskar som frekventerar baren, tråkigt att man tvingas till en långpromenad för att få lite mat borde finnas på plats med så mycket besökare.
Hans bil är ju så eländigt liten så han kan använda baren som kontor och skriva en massa.
Förväntar mej några syrliga kommentarer - men de ska vara välformulerade!
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappes irrfärder i Europa

Hörapparater funkar inte särskilt särskilt bra, i varje fall inte de som bekostas av landstinget. Ekonomiskt oberoende personer köper bättre sådana med egna pengar. Angående baren på Bahia ikväll så var nog jag fullast där den här gången - igen! :D

Min bil är mitt hem och mitt kontor och köket i den fungerar utmärkt!

Det finns någon sorts gatukök på Bahia och där finns mängder med mat för blivande strokepatienter.

Ha de bra fegis!

Jappe

Psst! För övrigt anser jag att Evert Taube är Sveriges nationalpoet nr. 1! Alltså en poet som vanligt folk gillar och inte någon sorts finskribent som nödvändigtvis ständigt måste dissekeras av den etablerade konsteliten. Västkust eller östkust egalt bara det är det kust!
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen