• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

letar husbil med Alkov, 6 bälten/sov och "U"-soffa bak/fram

F

F.d. 26942

Guest
Hej, nu är jag återigen här och ber om hjälp!

Jag letar efter en husbil som har 6 bältade platser respektive sov platser. Den ska även ha en soffa bak till som kan bli en dubbelsäng och en alkov med dubbelsäng.

Alkov med säng
6 Bälte/sov platser
U-soffa bak (måste inte vara U, men nån typ av gemensam soffa bak/fram)
Helst nyare än 2012
Vinterbonad
Lastvikt på 1000kg (1ton)
Stor bränsletank
Stort kylskåp
Golvvärme
Ugn
Grill (om det finns)
Isolerande tankar
Bäddbar sittgrupp

Tack!
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 1470

Guest
Sv: letar husbil med Alkov, 6 bälten/sov och U-soffa bak

Dethleffs XXL A9000 på Iveco 6,7 ton motsvarar det mesta förutom sittgruppen som är ett stort G men fram, inte bak. 6 bäddar om man bäddar ner sittgruppen.

Anders
 
F

F.d. 53197

Guest
Sv: letar husbil med Alkov, 6 bälten/sov och "U"-soffa bak/fram

Måste det vara en soffa bak? Funkar det inte med en "fast" dubbelsäng? I så fall finns det väldigt många alternativ att välja på. U-soffa längst bak som går att bädda om finns, men är vanligare på husvagnar.

Om ni ska ha 6 bältade platser blir det ju en dubbeldinette, oftast med längsgående soffa vid bordets kortände. Det kanske räcker som sittgrupp? Eller måste ni ha två separata sittgrupper?

Fördelen med fast säng bak är att de ofta är höga, och då får man ett stort lastutrymme under. :)

/Jessika
 
F

F.d. 26942

Guest
Sv: letar husbil med Alkov, 6 bälten/sov och "U"-soffa bak/fram

Måste inte vara längstbak, men hade ju varit bättre. Vill ju ha mer en soffa iaf, typ som man kan ligga i typ.
 
F

F.d. 53197

Guest
Sv: letar husbil med Alkov, 6 bälten/sov och "U"-soffa bak/fram

Måste inte vara längstbak, men hade ju varit bättre. Vill ju ha mer en soffa iaf, typ som man kan ligga i typ.

De större alkovbilarna med dubbeldinette brukar ha en ganska lång soffa längs bilens högersida, vid bordets kortända. Det kan också gå att sätta för öppningen till hytten så att det blir en hörnsoffa. Kolla t.ex. Bürstner 747.

/Jessika
 

röris

HBK Medlem
Inlägg
403
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2024
Sv: letar husbil med Alkov, 6 bälten/sov och "U"-soffa bak/fram

Hej
Frankia 840 bästa bil på marknaden
 
Toppen