• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kartor försvunnit från IGO Navigering

Olle Bylund

FD HBK Medlem
Inlägg
39
Kommun
Ovanåker
HBK-Nr
12024
Medlemskap
2022
Hej
Mina kartor och extra innehåll är borta, allt fanns och funkade tidigare.
"Du har ännu inga kartor, hämta som "in appar" i vår butik säger programmet". Hämtat mina köpta produkter igen, (installerat visas) men kartorna visas inte! Nu startar inte installationsprocessen vid nya försök. Internet OK.
Några tips?
mvh Olle Bylund
 

KOKKAKI

HBK Medlem
Inlägg
450
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025
Sv: Kartor försvunnit från IGO Navigering

Hej Olle.
Öppna IGO i online läge (alltså uppkopplad), i huvudmenyn gå in på butik, tryck på pilen nere till höger tryck på återställ köp då ska det fungera men du måste troligtvis ladda ner kartorna igen.
Lycka till.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.897
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: Kartor försvunnit från IGO Navigering

Hej Olle.
Öppna IGO i online läge (alltså uppkopplad), i huvudmenyn gå in på butik, tryck på pilen nere till höger tryck på återställ köp då ska det fungera men du måste troligtvis ladda ner kartorna igen.
Lycka till.

Har gjort som KOKKAAKI skriver. Fick göra det 4-5 gånger innan det blev rätt. Kanske beroende på svårigheter att få kontakt med servern för Igo. Fick även ladda ner kartorna på nytt. Givetvis är sparade platser och rutter borta.

Om du inte lyckas föreslår jag att du tar skärmbilder på Igo och lägger upp på forumet. Det blir lättare att se vad som är fel och få hjälp.

Hälsar Kjell
 

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
838
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
Sv: Kartor försvunnit från IGO Navigering

Det kom en uppdatering den 15/12, jag tog hem den idag. Efter det försvann alla kartorna.:mad::mad:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kartor försvunnit från IGO Navigering

Om inget annat hjälper finns möjligheten att avinstallera och installera på nytt.
Ett tips till dem som vill uppdatera är att vänta till dess att nya kartor finns tillhands.
 
B

Bengt & Gunni

Guest
Sv: Kartor försvunnit från IGO Navigering

Mina kartor försvann också.Hjälpte inte att uppdatera licens och ladda ned kartorna igen.Fick avinstallera appen och ladda ned den igen tillsammans med dom kartor jag ville ha.Får hoppas det inte händer när man är utomlands och har begränsad datamängd.

//Bengt
 
Toppen