• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Navigion

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Hej.
Har en GPS Navigion , som fungerade hittills ganska bra tills idag.
Gick till HB för lada den, kopplade på som vanligt och tryckte på en knapp för att ladda upp den. ( från en fristående baterriet ).
Efter en stund tryckte igen på en start knappen , den lyste med en intensiv skärm och slocknade, den är svart hittills, det hjälpte ej att trycka på en reset
knappen.
Det finn ej andra knappar .
Har ni en liten susning om vad som hänt ?. Kanske den fick nog och har sagt upp sig ?????

Mvh
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.550
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Sv: Navigion

Beteendet påminner något om min surfplatta som inte behållit spänningen i batteriet den senaste tiden. Gick bara att köra med sladden i laddaren. Men bara ett tag, sedan ville den inte starta över huvud taget. Köpte en ny.

Behöver inte vara så illa, men ett exempel på hur det kan bli med elektroniken. :(
 
A

Anyone

Guest
Sv: Navigion

Just nu är det dessutom upp till 35% rabatt på inköp i appen (ex. på lastbil/husbils-tillägget och Traffic Live som rekommenderas). Gäller till sista december.
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.152
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: Navigion

Jag har också en Navigon som har krånglat på senare tid. Vid några gånger har den bara slocknat och varit svår att starta igen. Dock har den fått liv efter ett antal tryckningar på "reset"-knappen. Har batteriet varit dåligt laddat har jag fått ladda det ordentligt innan jag har lyckats starta navigatorn. Kan väl vara batteriet som håller på att ge upp. Då jag en tid har haft problem med glapp i 12-voltssladden så har batteriet laddat ur för många gånger.
 

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Sv: Navigion

Hej.
Har fixat den. Den kom med mig till husvärme, stoppade i den Ipad laddare och fick ladda ett antal timmar,och so fungerar den som det ska.
Även de "döda " tings behöver kärlek och pyssel .

Tack för alla tips.

Mvh
 

Fredde448

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
17582
Medlemskap
2024
Sv: Navigion

Har haft samma problem med min iPad. Om batteriet är helt slut får jag inte igång den i bilen med 12v. Men kör jag med 230 laddaren när jag kommer hem fungerar den.

/ Fredrik
 
Toppen