• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsbygget nästan klart

F

F.d. 50104

Guest
Hej lägger ut några bilder på mitt bygge .Har hållit på tre år med den ,En iveco 07a som har varit en verktygsbuss. Köpte en skrottad hobby husvagn som jag har använt otroligt mycket delar från den. Har byggtom i princip alla skåp kortat förlängt eller vinklat om dom för att passa.
Mycket delar kommer från olika husbilar, bilar, husvagnar ,hemsmitt. Bakdelen foto kommer senare kommer från en husvagn
 

Bilagor

  • IMG_3508.JPG
    IMG_3508.JPG
    1,9 MB · Visningar: 104
  • IMG_3510.JPG
    IMG_3510.JPG
    1,7 MB · Visningar: 92
F

F.d. 50104

Guest
Sv: Husbilsbygget nästan klart

Hej igen. Här kommer lite innredningsbilder. Bilen är besiktad för 4 personer inkl förare. Har byggt 4 bäddar, 2 bak halvhöga höjt dom det dubbla mot orginal för att få till bagage under ena sängen. Och maskinrum under den andra, 200 liter vattentank,panna alde 3010 ,gasolkoffert.fram har en ikea säng blivt taksäng som går på gejdrar med ett inbyggt spel för manövreing . Plus en som man bäddar ner som i en husvagn sänker ner bordet.
Bakstolen är från Ford 3 sits som jag kappat bort en sitts, nackstödet är en plyfa skiva som jag moddad dit. Och Handgrenssadelmakeri i sundsvall satt stoppming på.dom Orginal ivevo stolarnas nackstöd har även dom fått stoppning och tyg över för se bra ut
 

Bilagor

  • IMG_3960.JPG
    IMG_3960.JPG
    731,6 KB · Visningar: 52
  • IMG_3937.JPG
    IMG_3937.JPG
    96,3 KB · Visningar: 42
  • IMG_3947.JPG
    IMG_3947.JPG
    900,8 KB · Visningar: 37
  • IMG_3940.JPG
    IMG_3940.JPG
    875,8 KB · Visningar: 38
  • IMG_3969.JPG
    IMG_3969.JPG
    1,1 MB · Visningar: 29
  • IMG_3968.JPG
    IMG_3968.JPG
    862,3 KB · Visningar: 42

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Husbilsbygget nästan klart

Har du några bilder på hur verktygsbussen såg ut innan du startade ombyggnaden? Karossen är ju helt fenomenal. Kan man åstadkomma detta utan speciella maskiner och ett proffsigt förflutet? Har du varit, eller är du, i husbilsbyggarbranschen?

Jag har inrett en Iveco 1988 men karossen har jag inte tänkt mig kunna bredda eller ändra till ett husbilsutseende som du gjort. Hur har du gått tillväga??

:)
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Husbilsbygget nästan klart

Har hittat tillbaka till dina tidigare inlägg. Jag hade glömt att jag var med ända från början. Jättebra gjort!!

:mcride:
 
F

F.d. 50104

Guest
Sv: Husbilsbygget nästan klart

Hej!
Tackar för alla fina kommentarer!! Håller på att gå igenom alla foton, som tagits med både kamera, mobil och ipad under byggnationen.
Saknar flera foton som är tagna från början av bygget.
Håller på att försöka få igång min gamla Samsung….där borde det finnas något..
Lägger ut ett foto från starten.
 

Bilagor

  • HUSBILSBYGGE (8).jpg
    HUSBILSBYGGE (8).jpg
    145,7 KB · Visningar: 33
Toppen