• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lossa Oyster manöverpanel

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Tänkte jag skulle flytta panelen till en lite bättre plats men när jag skulle lossa den fick jag lite huvudbry.
Hur sitter den fast?

Det verkar inte gå att dela panelen för att komma åt några skruvar under och den sitter alldeles för hårt för att sitta med dubbelhäftande tejp.
Monteringsmanualen till Oyster vision är som en riktigt dålig serietidning så där lär man sig inget heller...

Någon som vet?

Panel.jpg
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Lossa Oyster manöverpanel

Sitter den ikke med en 3m cardborre av industriell type, det brukes på Oyster satmaus for digital utgavene. Om det er denne festemåten så er det 3mm mellom boksen og veggen. Kan være nesten umulig å få løs men med mild vold går det.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Lossa Oyster manöverpanel

Det vete fasen vad den sitter med.

Den är helt stum och som du ser ligger den helt dikt an mot väggen så jag kan nog inte ens komma mellan med en fiskelina.

Panel3.jpg
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Lossa Oyster manöverpanel

Ahh!
Stort tack Knut

Den installationsmanual jag hittade var ett litet fånigt häfte med usla bilder.

Det är verkligen en otrolig passning då det inte går att se någon glipa runt hörndelarna.
Tack!
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Lossa Oyster manöverpanel

Jeg burde tenkt på den muligheten tidligere, en løsning som er typisk for J. Beck tidligere utviklngssjef hos Ten-Haaft. Jeg testet et par varianter av ny satmaus laget av ham rundt*2004.
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Lossa Oyster manöverpanel

Helt riktigt ändstyckena skall demonteras rakt ut åt sidorna.
Använd ett plastverktyg så slipper du trista repor/hack.

Bakom den vänstra sitter det även en kortläsare för SD-kort så att du kan uppdatera parabolstyrningen.
 
Toppen