• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Konvertera .gpi till .gpx?

F

Frudden

Guest
Sv: Konvertera .gpi till .gpx?

Så! Laddade ner och installerade programvaran du tipsade om - helt i onödan. Det programmet kan inte hantera .gpi-filer.

// Fredrik W
 
F

F.d. 56189

Guest
Sv: Konvertera .gpi till .gpx?

Det stämmer..ser jag nu Men åt andra hållet går det bra.
En miss av mig..

Claes
 
F

Frudden

Guest
Sv: Konvertera .gpi till .gpx?

Du länkar till en lista med konverterare. Och det var där jag hittade den som jag länkade till i mitt första inlägg. Vilken konverterare har du använt?

// Fredrik W
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Konvertera .gpi till .gpx?

Du länkar till en lista med konverterare. Och det var där jag hittade den som jag länkade till i mitt första inlägg. Vilken konverterare har du använt?

// Fredrik W

Den du använde, följde instruktionen på forumet jag länkade till.
tyvärr kan jag inte verifiera filen, men jag fick en .gpx i alla fall.
GPSbabel är ju populärt annars, men jag har inte provat själv.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Konvertera .gpi till .gpx?

Frudden, istället för att konvertera filen så kan du hämta den som gpx här: http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/680255

Om du fortfarande vill lära dig att konvertera filer skulle jag rekommendera Extra Poi Editor, den finns dock bara för windows. Tillägg: Ser också att den inte klarar av att göra det du ursprungligen vill göra.

Men kan inte base camp läsa gpi-filen direkt? Eller var det så att man kunde läsa de gpi-filer som ligger i gps:en när den är kopplad till datorn, base camp är inget jag är bra på... :oops:

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:
F

Frudden

Guest
Sv: Konvertera .gpi till .gpx?

TACK! Den länken gav mig precis vad jag sökte. Det tycker jag är ett stort problem med detta forum - ska man ladda ner någonting så får man hela tiden länkar till nya forumavdelningar - med länkar till nya - kilometerlånga - trådar.

ALLA filer borde finnas på EN enda sida.

// Fredrik W
 
F

Fd.16159

Guest
Sv: Konvertera .gpi till .gpx?

Det finns ett Excel-makro som heter gpiextract.xls som kan packa upp okrypterade gpi-filer.
Kan packa upp det både som gpx och csv format och båda formaten fungerar utmärkt.

Går att hämta på https://sites.google.com/site/alefdeti/programmes

GPS Babel ska kunna packa upp gpi-filer också men de resultat jag fått har varit nedslående.

Använder GPIExtract själv med WPS-office som då kräver ett installationstillägg för att kunna köra makro.

Bosse
 

Bilagor

  • gpiextract.jpg
    gpiextract.jpg
    170,5 KB · Visningar: 7

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Konvertera .gpi till .gpx?

TACK! Den länken gav mig precis vad jag sökte. Det tycker jag är ett stort problem med detta forum - ska man ladda ner någonting så får man hela tiden länkar till nya forumavdelningar - med länkar till nya - kilometerlånga - trådar.

ALLA filer borde finnas på EN enda sida.

// Fredrik W

Här är en tråd som försöker samla upp filer http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/688596

Några nya funktioner kommer inte i denna version eftersom det jobbas intensivt på ett helt nytt forum som enligt plan ska lanseras innan utgången av kvartal 1 2017.
 
Toppen