• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Råd Tips

valle

HBK Medlem
Inlägg
157
Kommun
Arvika
HBK-Nr
2275
Medlemskap
2024
Har en foto scanner att framkalla negativ med, köpt på Kjell o Company. Den överför tillräckligt bra bilder till datorn men det är ganska omständigt att gå vi datorn så jag undrar om någon har testat den modellen som för över allt på ett minneskort. Kjell o Company har en för 999kr som överför allt till ett SD-kort detta verkar vara mycket lättare än som nu då allt går via datorn. Conrad elektronik har två stycken olika modeller att välja på, skulle vilja ha några råd då min kunskap är dåligt på detta område. Vet att det finns dyra scanners med kvalitets förhöjande egenskaper men den kvalitén som jag fick på den jag redan har duger, men det är så omständigt.Valle
 

Lantvallen

FD HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Umeå
HBK-Nr
14396
Medlemskap
2023
Sv: Råd Tips

Jag funderade också på en scanner för negativ för ett par år sedan. Blev då tipsad a v Cyberfoto att i stället skaffa ett ljusbord eller ljuslåga. Sagt och gjort jag maskar negativen och använder min systemkamera med ett macroobjektiv på en ställning och fotograferar av negativen. Blir mycke bättre kvalité än med scanner.
 
Toppen