• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inverter Oral B Braun

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.864
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Hej, använde en liten Kensington Inverter som dödade vår laddare till tandborsten.
Någon som har Tipps på en obs liten Inverter som fungerar till dessa, gärna utan fläkt.
 

Kånnkård

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2024
Sv: Inverter Oral B Braun

Oral B behöver en inverter med ren sinuskurva. Strömförbrukningen är så låg att någon fläkt behöver aldrig starta. Jag köpte den billigaste på Clas i sjön som funkar alldeles utmärkt till våra tandborstar.
Delteff
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Inverter Oral B Braun

Vår 200 W från Kjell & Co har ren sinuskurva och vi har den till mycket, framförallt dator (känsligt), Kärcher, m.m. dock tyvärr ej Oral B ännu.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Inverter Oral B Braun

Inget svar på din fråga heller, Lasse. Men jag håller med Lundsholm. Efter att vi använt Oral B i många år, så bytte vi i våras till en Jordan. Inte nog med att den laddas via USB, den har ett mycket bättre batteri än Oral B också.

Det innebär att den laddas upp på 4 timmar och laddningen räcker nästan 4 veckor.

Våra Oral B var bra i bra i början men batteritiden sjönk drastiskt efter ett par månader (oavsett vilken variant vi köpte) och den tog ca 16 timmar att ladda.

//Stefan
 

Teknikpata

FD HBK Medlem
Inlägg
216
Kommun
Umeå
HBK-Nr
11534
Medlemskap
2021
Sv: Inverter Oral B Braun

Hej, använde en liten Kensington Inverter som dödade vår laddare till tandborsten.

Jag googlade på kensington och ser "Regulated Modified Sine Wave."
Alla inverters med modifierad sinus brukar vara duktiga på att döda laddare till tandborstar och rakapparater tyvärr.

Själv använder jag minsta tänkbara inverter med ren sinus för ändamålet, t.ex https://www.kjell.com/se/sortiment/...ts-vaxelriktare-med-ren-sinusvag-200-w-p44242
Men vilken som helst bör duga så läge det är ren och inte modifierad sinus.
 

casa diva

HBK Medlem
Inlägg
105
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
5165
Medlemskap
2024
Sv: Inverter Oral B Braun

Hej! Har tyvärr också dödat ett par laddare till Oral B. Dessvärre också med ren sinusinverter. Detta beror på att det gärna blir en liten spänningspik vid starten av invertern. Vissa invertrar startar inte heller säkert med så liten belastning som tandborstladdaren. Båda sakerna åtgärdas med att först koppla in en liten last t ex 5W lampa vid starten som 'sväljer' spiken och samtidigt säkrar inverterstart. Därefter kan laddaren anslutas utan risk. Huruvida lampan måste vara inkopplad hela tiden för att invertern inte skall koppla ur och sedan kanske återstarta med åtföljande 'spik' beror på inverterns egenskaper. Kan enklast provas!! Med start ovan menar jag att invertern går från stand-by läge till att aktivt producera ström ut. Lycka till!
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.864
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Inverter Oral B Braun

Hej, kan du ge mej en länk till den som du vet fungerar?
Mvh.Lasse
 
Toppen