• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Översättning

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Hej
I somras när jag besökte ställplatsen i Trelleborg fick jag det här meddelandet på ett stycke papper tillsamans med kvittot. Man kan undra vad Tyskarna tänker och eller förstår av texten.

Regeln Wohnort Parkplatz Western Harbour Trelleborg Sommer 2016 1 / 5-30 / 9

Wohnmobil-Stellplatz Platz ist mehr als 24 Stunden und für längere Park empfehlen wir Dalabadets
Dinge neben Tischen und Stühlen Camping außerhalb der Camper stehen , Wohnwagen oder ein anderes Fahrzeug . Waschmaschinen sind absolut verboten , wenn wir ein Vogelnaturschutzgebiet gleich nebenan befindet . Fragen Sie sie Vogelwelt zu respektieren.
Zusätzliche Autos kosten 50 SEK oder 5 Euro extra
Grillen zwischen den Fahrzeugen verboten Grill an bestimmten Orten
Generatoren für Strom muss bei 2200 ausgeschaltet werden
Nerskräpning in der Natur verboten und wenn dies Person aus der Szene abgelehnt

XXXXXX XXXXXXX
XXXXXXXXX
Trelleborg Basketball
 

Bilagor

  • 20161130_220528[1].jpg
    20161130_220528[1].jpg
    1,6 MB · Visningar: 25

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Översättning

Hmm, enl. Google blir det så här.
Regler Plats Parkering Västra Hamnen Trelleborg Summer 2016 1 / 5-30 / 9

Ställ utrymmet ligger på mer än 24 timmar och för längre parkering rekommenderar vi Dalabadets
Saker stå bredvid bord och stolar Camping utanför husbil, husvagn eller annat fordon. Tvättmaskiner är absolut förbjudet, om vi har en fågel reserv ligger precis intill. Be dem att respektera fågelliv.
Ytterligare bilar kostar 50 kronor eller 5 euro extra
Grillning mellan fordon förbjuden Grill på specifika platser
Generatorer för el måste vara avstängd vid 2200
Nerskräpning förbjudet i naturen och om avvisade personen från scenen


Lite galet är det ju men man får betänka att detta är en Google-översättning. Det är nog trots allt förståeligt för tysktalande så budskapet går nog fram. När man har varit ute & rest så har man ju sett att det har försökts sig på att skriva på svenska med skiftande resultat men har ju kunnat ta till sig budskapet.

Bennie
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.674
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Översättning

Jag tycker det är skrämmande om någon lämnar ifrån sig ett meddelande av så låg kvalitet till besökande från ett annat land. Så svårt är det inte att få hjälp med en riktig översättning, jag skäms! :(
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Översättning

Hej
Nu är det väl inte meningen att svenskar ska få detta meddelande, men att jag fick det beror på att min bil är tyskregistrerad.
Mwh. Klas
 

framsidan

FD HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023
Sv: Översättning

Jag tycker det är skrämmande om någon lämnar ifrån sig ett meddelande av så låg kvalitet till besökande från ett annat land. Så svårt är det inte att få hjälp med en riktig översättning, jag skäms! :(

Ja den där texten är på så dåligt tyska att en del inte ger någon mening alls. Det var väl Google som gjorde det.

Framsidan
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Översättning

Skriv ett korrekt meddelande och maila till klubben så blir dom nog glada.
Det är inte så lätt alla gånger med översättningar.

Hej
Jag har skrivit ett mejl och lovat om jag får den svenska orginaltexten så ska jag (vi)översätta till tyska. Jag får se om dom svarar, om inte blir det ett sms till föreståndaren.
Mwh. Klas
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Översättning

Det är ju trots allt förståeligt, budskapet går fram även om det ser konstigt ut.

Bennie
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.859
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Översättning

Problemet är väl att många tyskar är dåliga på engelska.
Eller möjligen dåliga på att följa regler :confused:
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Översättning

Jag är dålig på tyska men klarar mej väldigt bra med engelska när vi är i Tyskland.

Bennie
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.859
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Översättning

ganska lågt!
Klaus

Kanske de :rolleyes:
Men det lär ju finnas en anledning varför någon gjort sig besvär att försöka översätta till tyska.
Antingen har man inte förstått reglerna, eller struntat i dem, eller så i förebyggande syfte.

Jag tycker ändå att det var ett bra försök att informera utlänningarna.
Jag kan inte tyska, så jag ser inte problemet med översättningen.

Själv har jag inte fått nån lapp på rutan översatt till svenska när jag varit utlänning.
 
Toppen