• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Letar husbil! Storsitt grupp, bäddar 6-7 (ink. färdplatser)

F

F.d. 26942

Guest
Hej!

Har letat efter husbilar nu i några månader... Men har inte riktigt hittat någon jag vill ha. Har en del krav och nu söker jag efter hjälp från nån här på Husbilsklubben.

Den ska helst ha:
Färdplatser: 6st (eller mer)
Bäddar: 6st (eller mer)
Alkov med säng
Dubbelsäng/seperata sängar bak (Kan också vara en stor sittgrupp, som kan göras till säng(ar))
Stor sittgrupp (med kanske en elektiskt säng ovanför?)
Dusch
Toalett
Ugn
Golvvärme
Vinterbonad
Kyl & Frys
etc.

Det är det viktiga, har hittat en som nästan passar in på allt och det är en Ci Magis 74 xt men lastvikten var för liten...

Är det någon som vet något märke som har detta krav eller ungefär, så är jag väldigt tacksam för svar!
 

oskobe

HBK Medlem
Inlägg
437
Kommun
Österåker
HBK-Nr
12585
Medlemskap
2024
Sv: Letar husbil! Storsitt grupp, bäddar 6-7 (ink. färdplatser)

Tror det inte finns så många men dethleffs xxl alkov uppfyller dina krav. Den kan fås med 7 sittplatser men normalt är dwt 6.
 
F

F.d. 56930

Guest
Sv: Letar husbil! Storsitt grupp, bäddar 6-7 (ink. färdplatser)

Frankia A 840 uppfyller alla dina krav. En kvalitetsbil utan trä i konstruktionen.
Hade ungefär samma krav som du och köpte en sån här i våras och är jättenöjd.
Finns två på blocket just nu, en fullutrustad och en mer normalutrustad.

Fullutrustad godkänd för 7 pers:
https://www.blocket.se/lund/Frankia_A_840_GD__08_Langbaddar_Frasch_Svensk_69478204.htm?ca=18&w=3

Normalutrustad godkänd för 6 pers: https://www.blocket.se/goteborg/Frankia_A_840_GD__07_66502515.htm?ca=18&w=3
 
Toppen